Kandidaten van BBB met Tweede Kamerlid Caroline van der Plas

BBB wil in waterschap Hollandse Delta

RIDDERKERK - De boerburgerbeweging (BBB) doet mee aan de verkiezingen van waterschap Hollandse Delta. Han Lagerwaard uit Ridderkerk staat als nummer drie op de kandidatenlijst.

Lijstrekker is Maaike Hage-Barendregt uit Goudswaard. Op nummer twee staat Piet van der Eijk uit Dordrecht. Op de lijst met twaalf kandidaten zijn alle Zuid-Hollandse eilanden vertegenwoordigd. Er zijn kandidaten van het Eiland van Dordrecht, Hoeksche Waard, IJsselmonde, Voorne-Putten en Goeree Overflakkee. De kandidaten beslaan het hele werkgebied van Hollandse Delta. De partij zegt goede mensen gevonden te hebben.

Veel waardering
Onder leiding van een kernteam zijn veel gesprekken met mogelijke kandidaten gevoerd. “Het was kenmerkend dat BBB veel waardering en ondersteuning kreeg voor het besluit om mee te doen aan de waterschapsverkiezingen” stelt Ad Baltus (bestuurslid en medeverantwoordelijk voor de Waterschapsverkiezingen): “Het water is noodzakelijk voor iedereen en zeker op het platteland. Dit resulteert nu in het feit dat we in alle waterschappen met goede kandidaten meedoen.

Speerpunten
Speerpunten uit het programma van BBB zijn de verbetering van de bestuurscultuur, meer oog en oor voor de buitendienstmedewerkers van het schap, geen water op straat, binnen 24 uur water op peil en het waterschap dient zich te richten op de kerntaken van het waterschap.
Het volledige programma wordt ruim voor de verkiezingen gepubliceerd. De verkiezingen van het waterschap zijn op 15 maart 2023