Bloemen voor het echtpaar Gras

Diamanten echtpaar

RIDDERKERK - Op vrijdag kreeg het echtpaar Gras burgemeester Marco Oosterwijk op de koffie. Hij kwam het paar feliciteren met hun diamanten bruiloft.

De grote dag was op 22 mei 1963 in Rotterdam. De eerste jaren van het huwelijk waren ze in de inwonend aan de Hordijk. Je moest in de periode in Rotterdam vijf jaar getrouwd zijn om in aanmerking te komen voor een huurvergunning. Het paar besloot daar niet op te wachten. De bij de PTT werkzame heer Gras vroeg overplaatsing aan en dat bracht hem werk en een huis in Ridderkerk. Het toegewezen flatje aan de Berliozstraat in Slikkerveer konden ze na enkele jaren inruilen voor een woning aan de Eikendreef in Ridderkerk-West. Veertien jaar geleden kozen ze voor een traploze woning aan de Prinses Margrietstraat in Slikkerveer. De heer Gras begon voor het postbedrijf aan het loket. Daarna was hij geldverwerker en chef bestellingen en vervoer. Hij was verantwoordelijk voor het postsorteercentrum in Ridderkerk en had als laatste klus de ontmanteling van het postkantoor aan de Schoutstraat. Politiek was de heer Gras actief binnen de lokale afdeling van het CDA. Samen met zijn echtgenote heeft hij veel vrijwilligerswerk gedaan voor de Sint Joriskerk. Mevrouw Gras geeft leiding aan het rouw- en trouwkoor dat binnenkort weer de naam Sint Joriskoor krijgt. Ook regelt ze nog altijd het zaalgebruik van de katholieke kerk, maar daar komt over een maand een eind aan omdat er een einde komt aan het gebruik van de kerk aan de Hovystraat.