Het echtpaar Put kreeg de trouwakte van 60 jaar geleden

Zestig jaar getrouwd

RIDDERKERK - Burgemeester Marco Oosterwijk was op 25 mei op felicitatiebezoek bij het diamanten echtpaar Put-Hooijmeijer. Hun huwelijk was op 17 oktober 1963 in Ridderkerk. Naast een mooi boeket had de burgemeester een kopie van de trouwakte bij zich. Alleen voor echtparen die in Ridderkerk getrouwd zijn kan de gemeente zo’n bijzondere herinnering presenteren.

De heer Put is een geboren en getogen Ridderkerker. De wieg van zijn echtgenote stond in Rijsoord. Na het huwelijk woonde het paar anderhalf jaar in een flatje aan de Hollandsestraat in Slikkerveer. Ze verhuisden daarna naar de Prins Hendrikstraat, waar ze dertien jaar hebben gewoond. Ze kozen voor een woning aan de Patrijs in Drievliet, maar na vijf jaar werd het toch weer Slikkerveer. Inmiddels woont het paar meer dan veertig jaar aan de Oranjestraat.
De heer Put verdiende de kost in de scheepsbouw. Hij was zeven jaar werkzaam voor de IJsselwerf in Capelle aan den IJssel. Daarna was hij vele jaren als afschrijver in dienst van De Groot & Van Vliet in Slikkerveer. De loopbaan werd besloten na enkele jaren bij IHC in Groot-Ammers en Alblasserdam. Na zijn pensionering was Put tot op hoge leeftijd werkzaam bij de tuinderij van zijn broer.