Eddy Nuijten verzorgt de meditatielessen (foto Har van Tol)

Mini-cursus mediteren voor beginners

RIDDERKERK - Speciaal voor beginners organiseert de vereniging Zonzinkan in Ridderkerk een korte cursus meditatie. Geen enkele voorkennis is vereist.

In vijf sessies van een uur leren de deelnemers vier vormen van mediteren, zodat men kan ervaren wat het beste past. Na de cursus is men in staat om thuis zelfstandig te mediteren.
Er is overigens volgens de aanbieders niks zweverigs aan mediteren: “Zie het als een snelle manier om uit te rusten. Fysiek én mentaal. Als je dat vijf minuten per dag doet, is het effect al merkbaar. Heerlijk om te doen, goed voor lijf en leden en voor rust in je hoofd.”

Docent is Eddy Nuijten, die ook aikidolessen verzorgt bij de vereniging. Nuijten is tevens auteur van het boek ‘aikido in gewone taal’ dat verkrijgbaar is bij bol.com. De meditatiecursus is geschikt voor alle leeftijden en wordt gegeven in de gymzaal van De Driemaster aan de Platanenstraat 6 in Ridderkerk. De lessen zijn wekelijks op woensdagochtend van 9.30 tot 10.30 uur, te beginnen op 22 mei (vervolgens op 29 mei, 5 juni 12 juni en 19 juni). In he najaar zal dezelfde cursus nogmaals worden aangeboden.
Minimaal aantal deelnemers is zes personen. Deelname kost € 48 voor vijf lessen. Informatie en inschrijven via: aikidoridderkerk@gmail.com