Blues Appeal speelt op 2 mei bij Radio Ridderkerk
Blues Appeal speelt op 2 mei bij Radio Ridderkerk Foto: Tineke Jonker

Blues Appeal speelt live in Bluezy

RIDDERKERK - De band Blues Appeal speelt op donderdag 2 mei bij Radio Ridderkerk. De groep komt live optreden in een uitzending van het bluesprogramma “Bluezy”,

Blues Appeal is eind 2021 gestart met vijf zeer ervaren musici die elkaar vonden in de doelstelling om een zeer gevarieerd en zeker niet alledaags blues repertoire van hoge kwaliteit op te bouwen. Met hun authentieke blues, soms wat meer jazzy blues maar ook hedendaagse blues blijven ze muzikaal altijd dicht bij het origineel, maar door de karakteristieke stem ‘met een randje’ van de, uit Amerika afkomstige zangeres Diana, krijgen de songs wel een geheel eigen karakter.
In 2023 is er een wisseling geweest en heeft de band een doorstart gemaakt met drummer Dick Sol, die nu samen met bassist Frans de ritmesectie van de band vormt. Gitarist Wim en toetsenist Wim spelen de mooie melodielijnen van de prachtige nummers die zij ten gehore brengen.

In oktober 2023 is de band gegroeid naar zes personen door aansluiting van saxofoniste Dani, die mooie tapijtjes onder de zanglijnen van Diana legt en de “lady blues” feel van de band versterkt. Met nummers zoals Bad case of loving you (versie Koko Taylor), Close to my fire (Beth Hart/Joe Bonamassa), Damn your eyes (Luce Dufault), Ghetto woman (BB King / versie Marva Wright) Still got the blues (Gary Moore) en Summertime (Joanne Shaw Taylor), krijg je een idee van het repertoire.

Bluezy-presentator Nico Bravenboer zal de band om 20.00 uur ontvangen in een rechtstreekse uitzending. Naast een interview met de bandleden wordt er vooral live gespeeld. Publiek is welkom in de studio aan de Jonkheer de Sav. Lohmanstraat 1. De deur staat vanaf 19.30 uur voor de bezoekers open. De entree is gratis.

Het optreden van de band zal tevens live worden uitgezonden via het YouTube kanaal van RTV-Ridderkerk: www.youtube.com/tvridderkerk. De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is de lokale zender te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 912, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Odido kanaal 2129, Tele2, Vodafone kanaal 2129 , via de RTV-Ridderkerk APP en de TuneIn app.