Elianne Vlasblom nam de cheque voor Harapan in ontvangst

Snuffelgift voor weeshuis

RIDDERKERK - Uit de opbrengst van het Snuffelpand is 1500 euro geschonken voor een weeshuis op Sumatra. De cheque voor Stichting Harapan werd in ontvangst genomen door Elianne Vlasblom, die als stagiaire werkte in een van kindertehuizen van Harapan in Indonesië. Begin november zal ze weer afreizen om er de handen voor de kinderen daar uit de mouwen te steken.

De gift van het Snuffelpand zal worden besteed aan de basisbehoeften en schoolartikelen voor de kinderen van het Pius IX weeshuis op Sumatra. Harapan staat voor kleinschalige projecten voor kansarmen in Indonesië. Naast het Piushuis helpt de stichting in samenwerking met ter plaatse actieve organisaties een weeshuis op Sulawesi, zes kindertehuizen op Flores en twee revalidatiecentra op Sumatra en West-Timor.
Via de stichting kan men ook een kind of gezin sponsoren. Verder gaan de gelden naar schooluniformen, kleinschalige werkgelegenheidsprojecten en het recycleproject Yogyakarta. Het weeshuis op Sumatra werd eerder geholpen met een watervoorziening. Ook droeg Harapan bij om een uitbreiding mogelijk te maken. De stichting draagt ook de kosten van de universitaire opleiding voor enkele studenten die in Pius IX zijn opgegroeid.

Verkoop
Op zaterdag 2 november heeft het Snuffelpand de maandelijkse verkoop. In en voor de winkel bij het Dillenburgplein zullen de tweedehands spullen uitgestald staan van 10.00 tot 16.00 uur. Het aanbod is deze maand aangevuld met veel kerstartikelen. Wie op zoek is naar gebruikte meubels kan zaterdag tussen 10.00 en 15.00 uur een kijkje nemen bij de meubelopslag aan de P.C. Hooftstraat (tegenover de dierenkliniek) in Ridderkerk.