Vrijwilligers werken nu aan de afronding van het Bezoekerscentrum Waalbos

Bezoekerscentrum Waalbos gaat later open

RIDDERKERK - Het bezoekerscentrum Waalbos kan door de corona beperkingen voorlopig niet open gaan voor publiek. De feestelijke opening die gepland was op 9 mei is daarom verzet naar 12 september.

Ondertussen wordt er in kleine groepjes wel verder gewekt aan de afbouw met in achtname van de 1,5 meter regel . Zo zijn de toiletten inmiddels klaar voor gebruik, is het meeste schilderwerk gedaan en ligt het terras er inmiddels al. Voor dat het terras er kon komen zijn er drainagebuizen ingegraven. Veel werk is verzet door de vrijwilligers, maar ook een aantal bedrijven en weldoeners heeft geholpen met financiële steun, gratis materialen of leveringen tegen een gereduceerde prijs. Hierbij wil het bestuur de gelegenheid graag gebruiken om Rotaryclub Ridderkerk te bedanken voor een bijdrage van € 12.500,- voor de inrichting van het gebouw en het Coöperatiefonds van de Rabobank voor de gift van € 4.071,- voor de educatieve inrichting. Ook gaat dank uit naar Fonobori voor het groene dak, Klimaatgarant Solar schenkt de zonnepanelen, Lock'nRoll voor de levering en montage van de beveiligingsluiken, Pinchetti voor de balie, Stierman voor de troffelvloer en P. de Jong voor levering van heel veel zand tegen een gereduceerd tarief.
Binnenkort zal de bestrating rond het gebouw zijn. Daarna volgen het groene dak, de zonnepanelen, de heemtuin en de educatieve inrichting. Op het moment dat de corona-beperkingen het weer toelaten kunnen bezoekers terecht voor informatie over het gebied, interessante rondwandelingen en een lekkere kop koffie, thee of misschien wel een ijsje op een zonnig terras.