Online supermarkt Picnic komt met bezorging en een nieuw distributiecentrum naar Ridderkerk.

Picnic bouwt warehouse op Nieuw Reijerwaard

RIDDERKERK - Online supermarkt Picnic gaat een nieuw distributiecentrum bouwen op het Ridderkerkse bedrijfsterrein Nieuw Reijerwaard. Voor deze grote ontwikkeling zullen twee percelen aan de Peterselieweg benut worden.

Picnic wil hier een complex realiseren met een vloeroppervlak van ruim 45.000 vierkante meter. Het plan voorziet in een warehouse met koel- en vriesinstallatie en laad- en losperrons met een totaal oppervlakte van 42.370 vierkante meter. Daarnaast wordt met bijna 3000 vierkante meter in kantoorruimte voorzien.

De nieuwbouw van dit e-commerce fulfilment center wordt gerealiseerd in opdracht van Impact Reijerwaard BV. Dit is een dochterbedrijf van Impact Vastgoed, dat al vaker in opdracht van Picnic werkte.

Duurzame bouw

Het complex wordt met minimale milieu-impact gebouwd met de eisen die voldoen aan het duurzaamheidskeurmerk BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method). De bouw aan de Peterseliestraat 80 en 82 kan op korte termijn beginnen. De gemeente Ridderkerk heeft al in december de omgevingsvergunning voor deze ontwikkeling verleend.

Juist deze week werd bekend dat Picnic in juli begint met het bezorgen van boodschappen in deze regio. Met deze uitbreiding gaat de online super naast Ridderkerk ook Barendrecht, Heerjansdam en IJsselmonde bedienen. Er komt hiervoor tijdelijke distributie vanuit een van de voormalige gebouwen van Smit Slikkerveer aan de Ringdijk 366.