Wethouder Piena onthulde samen met kunstenaar Zirak Mira de maquette van het kunstwerk voor de Social Store

Drukke start voor Social Store Ridderkerk

RIDDERKERK - De Social Store in Ridderkerk zette op vrijdag 14 april voor de eerste keer de deuren open voor de klanten. Er werden 65 Ridderkerkers verwelkomd. Zij ontvingen allemaal een welkomstpakketje

Van een gedacht voorzichtig begin is geen sprake. De organisatie had 50 welkomstpakketten vervaardigd met het idee om deze in de eerste twee openingsweken te kunnen verstrekken. Nu moesten er in allerijl extra pakketjes gemaakt worden.
Druk bezocht werd ook de officiële opening op woensdag 12 april. Daarbij aanwezig waren zo’n honderd vertegenwoordigers van kerken, welzijnsorganisaties, migrantenorganisaties en politieke partijen naast de vrijwilligers en financiële supporters.

Kunstwerk
De officiële openingshandeling verrichte wethouder Edward Piena samen met kunstenaar Zirak Mira. Zij onthulden een maquette van een kunstwerk dat de beeldenmaker in het groot gaat vervaardigen. Zijn verbeelding van een helpende hand wordt twee meter hoog en zal voornamelijk met metaal worden vervaardigd. Zirak is een van de kunstenaars die een van de ruimten van de Social Store voorlopig mogen gebruiken als atelier. De voormalige kantoorruimte naast sporthal en zwembad De Fakkel biedt daarnaast lokalen voor diverse activiteiten. Er is ook een ´weggeefruimte´ en een kast met hygiënische artikelen en maandverband dat men er gratis mag pakken.

Spreekuren
De komende weken starten Stichting Multicultureel Ridderkerk, de Afghaanse Culturele vereniging en Stichting Eritreeërs Ridderkerk met hun activiteiten binnen de Social Store waaronder naailes en aerobic. De Social Store is verder bezig met de voorbereiding voor het samenstellen van vakantietassen voor de zomervakantie. Deze tassen zijn bedoeld voor gezinnen met een kleine beurs. Deze actie is zeker niet het laatste wat u van dit nieuwe initiatief gaat horen Laat uw gegevens achter op de website social-store.nl voor deze of een volgende actie. Ook om u aan te melden als vrijwillig(st)er of andere vorm van steun.