Foto Dennis van Wingerden

Steiger weer aangevaren

RIDDERKERK - De steiger van de Waterbus bij De Schans in Ridderkerk is zaterdagmiddag bij een aanvaring dermate beschadigd geraakt dat deze voorlopig niet meer gebruikt kan worden. Rond 15.30 uur voer op de kruising van de Nieuwe Maas, de Lek en de Noord de lege tanker My Way tussen de kade en de steiger van de Waterbus in.  De opstapplaats voor het watervervoer is buiten gebruik gesteld. Er worden nu pendelbusjes tussen de haltes Ridderkerk en Hendrik-Ido-Ambacht ingezet als vervangend vervoer.
De My Way was onderweg vanuit Amsterdam en wilde vanaf de Lek de Noord invaren. Het is nog niet bekend hoe dit kon gebeuren. Er raakte niemand gewond. De tanker liep alleen krassen op en raakte niet lek. Op verzoek van Rijkswaterstaat is het schip doorgevaren naar Dordrecht. Daar ligt het nu aan de kade. Het is niet de eerste keer dat de halte van de Waterbus in Ridderkerk beschadigd raakt. Dit gebeurde eerder vorig jaar en in 2009. Schippers zouden vanaf de Lek te weinig rekening houden met de sterke stroming die er staat.