Guus Bok, The Wieners, Keep The Band en Hans & Netty komen optreden

Muzikaal programma op het Koningsplein

RIDDERKERK - Traditiegetrouw presenteert de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) op de ochtend van Koningsdag een aubade op het Koningsplein. Dit jaar met medewerking van muziekvereniging Sursum Corda en de Ridderkerkse zanger Guus Bok. De teksten van de liedjes worden uitgedeeld, zodat iedereen kan meezingen. Het programma begint om 9.30 uur.

Vintage rock ‘ roll
De muziek op het Koningsplein krijgt om 11.00 uur een vervolg met een optreden van The Wieners. Deze muzikanten staan voor vintage rock’n’roll uit de fifties en vroege sixties! The Wieners zullen uitpakken met de grote hits en verrassende B-kantjes van alle oude rock’n’roll-helden: Buddy Holly, Elvis Presley, Johnny Cash, Carl Perkins, Chuck Berry en veel meer.

Telekids Disco
Vanaf 13.00 uur is het feest voor kinderen met de Telekids Disco. De dj van de kinderzender zal de leukste hits draaien en iedereen kan meezingen, dansen en springen op nummers van K3, Ernst & Bobbie, Kinderen voor Kinderen en Raak! Kinderburgemeester Maya van den Ham zal rond 13.30 uur een act opvoeren.

Coverband
De muziek op het Koningsplein komt vanaf 15.00 uur voor rekening van de coverband Keep The Band en een DJ. Keep The Band, een band uit Zuid-Nederland, brengt een ongeëvenaarde energie naar elk podium dat ze betreden. Met een unieke benadering van muziek, zetten ze zowel tijdloze klassiekers als hedendaagse hits in een verfrissend nieuw licht. Deze opwindende coverband bestaat uit vijf gepassioneerde muzikanten die met hun unieke twist aan muziekgenres een sensationele ervaring creëren. Met een tomeloze energie en een grenzeloze liefde voor muziek, weten ze het publiek keer op keer te betoveren.

Hans & Netty
Om 19.00 uur begin een optreden van Hans & Netty. Aansluitend zorgt DJ Sem voor de afsluiting van de avond. Hans & Netty zijn de Rotterdamse zanger Hans Somers en de Ridderkerkse zangeres Netty Reek, die regelmatig als duo optreden. Somers, die in 1986 bekend werd door het winnen van de Pats Boem Show van Veronica, ontdekte Netty bijna achttien jaar geleden bij een korenfestival en besloot toen om enkele nummers voor haar te schrijven. Samen hebben ze nadien verschillende singles opgenomen en gezamenlijk veel optredens gedaan.