Romain van Bruggen vindt een vrije man
Romain van Bruggen vindt een vrije man Foto: Roelie 't Jong

Galavoorstelling van Slikkerveer tegen Lekkerkerk

RIDDERKERK - Op zaterdag 20 april speelde Slikkerveer thuis op het eigen sportpark het Reijerpark tegen Lekkerkerk. In de uitwedstrijd had Slikkerveer het daar heel erg moeilijk, maar de ploeg had nu weinig te vrezen van de bezoekers.

Meteen al in de openingsfase kreeg Slikkerveer een aantal kansen op rij. In de tweede minuut werd Bas Mulder goed aangespeeld door het centrum. Oog in oog met de uitkomende doelman Heijnen lobte Bas de bal kundig over doelman Heijnen in de touwen: 1-0. Slikkerveer bleef druk houden op het doel van Heijnen. Dat resulteerde in kansen voor Jochem Kouwenhoven, Bas Mulder en Sem Meulstee, die zelfs op de paal schoot. In de dertiende minuut bereikte Jochem Kouwenhoven goed de achterlijn en legde terug op Bas Mulder. Met een passeeractie werden twee verdedigers het bos in gestuurd, waarna de bal keurig in de verre hoek binnen werd geschoten: 2-0. Weer een minuutje later schoot Bas Mulder eerst in het zijnet via een verdediger en uit de corner die volgde kopte Ryan van Dongen naast. In de 21ste minuut kwam Slikkerveer met wat geluk op 3-0. Een voorzet vanaf de rechterflank van Sem Meulstee belandde op de voet van Boy van Reede, waarna de bal in het doel verdween. Even later werd Sem Meulstee goed bediend door Jochem Kouwenhoven, maar zijn schot ging naast. In de 29ste minuut mocht Mike van Dongen aanleggen voor een vrije trap. Met een geweldig schot verdween de bal in de kruising: 4-0. Twee minuten later was het al weer raak. Slikkerveer bleef het doel van Lekkerkerk zoeken. Dit keer was Denno Stoffels doorgebroken op de rechterflank. Vanaf de achterlijn legde hij terug op de vrijstaande Jochem Kouwenhoven, die de bal snel in de hoek binnen schoot: 5-0. Vijf minuten voor de rust ging ook Romain van Bruggen mee naar voren. Voorbereiden werk was van Bas Mulder en Jochem Kouwenhoven, waarna Romain in stelling werd gebracht en de bal keurig in de verre hoek binnen schoot: 6-0. Dat werd ook de ruststand.

In de tweede helft speelde Slikkerveer wat behoudender, maar bleef het kansen creëren. Een voorzet van Boy van Reede werd goed verlengd door Robert Kosten waarna Romain van Bruggen op doel kon schieten, maar de bal verdween net over de lat. In de 53ste minuut was het wel weer raak, al was daar enig fortuin voor nodig. Romain van Bruggen schoot via een verdediger op doel, waarbij Heijnen verslagen was en de bal in het doel zag gaan: 7-0. Daarna viel het tempo van de wedstrijd wat stil. Pas in de slotfase werd onder aanvoering van een aantal verse krachten weer het doel van Lekkerkerk gezocht. Net voor tijd kapte Sem Seifi de bal goed vrij om daarna hard uit te halen voor de 8-0. In de blessuretijd was het Ronald Capelle die de eindstand bepaalde op 9-0 door een vallende bal in de zestien slim binnen te schieten. Met deze 9-0 eindstand was duidelijk dat Slikkerveer de bezoekers duidelijk overklaste, want Ricardo Kieboom had een vrij rustige middag.

De eerstvolgende wedstrijd voor Slikkerveer is pas weer op zaterdag 11 mei om 14.30 uur thuis tegen SVS uit Capelle aan den IJssel.

Opstelling Slikkerveer: Ricardo Kieboom, Denno Stoffels, Jesse Ringlever, Ryan van Dongen, Boy van Reede (81 - Steven de la Rambelje), Romain van Bruggen, Mike van Dongen (81 – John van Vugt), Bas Mulder (62 – Aaron Plaizier), Robert Kosten (81 – Sem Seifi), Jochem Kouwenhoven (62 – Ronald Capelle) en Sem Meulstee.