Josca Oevermans, Arie de Waard en Mien de Waard-Dekker in de bloemen

Koorleden met lange staat van dienst

RIDDERKERK - Tijdens de jaarlijkse algemene ledenvergadering van de Christelijke Oratoriumvereniging (COV) Ridderkerk zijn drie trouwe leden in het zonnetje gezet: een jubilaris die al 50 jaar zingt bij het koor en twee leden die 60 jaar van de partij zijn.

Mevrouw Josca Oevermans-van den Boogaard werd al op jonge leeftijd lid van het koor. Zij stroomde na het kinder- en jongerenkoor van de gereformeerde kerk op 19-jarlige leeftijd door naar het grote koor. Voor haar 50-jarig lidmaatschap ontving ze het beeldje “Chapeau” en een mooi boeket.
Bloemen waren er ook voor het echtpaar De Waard-Dekker voor 60 koorjaren. Ook Mien Dekker mocht vanuit het tienerkoor aansluiten bij wat toen nog Ridderkerk’s Zangkoor heette. Zij vroeg haar verkering Arie de Waard of hij ook bij het koor wilde, zodat ze elkaar vaker zouden kunnen zien. Drie maanden later was de toen 20-jarige De Waard koorvoorzitter. Hij heeft zich nadien ontplooid als “duizendpoot” voor de vereniging. Niet alleen met zijn bestuurstaken, maar ook met het klaarzetten en opruimen van de stoelen rond de repetities en concerten. Het is de Ridderkerker nooit zwaar gevallen: “Het was geen verplichting. Ik wilde het zelf en heb het altijd met plezier gedaan.”
Het paar werd geëerd met een speldje van de Koninklijke Christelijke Zangers Bond (KCZB) en een mooi beeldje van een G-sleutel.

Meedoen met concert
 De drie jubilarissen hopen nog lang te zingen met het COV. Nieuwe leden of projectleden kan het koor goed gebruiken. Vooral de mannengroep zou graag versterking krijgen. Voor november staat een concert op het programma met stukken van Haydn, Händel en Bach. Men kan tot deze uitvoering project-lid worden of zich als volwaardig lid aanmelden. Ter kennismaking kan men een repetitieavond bezoeken. Voor meer informatie kan men contact opnemen via: : secretaris@covridder
kerk.nl of 06 2092 3691.