Stolwijk straft fouten van Bolnes genadeloos af

RIDDERKERK - In de vijfde klasse B heeft vv Stolwijk thuis een prima overwinning geboekt op koploper Bolnes. Na een gelijkspel in de heenwedstrijd (3-3), was Stolwijk deze keer duidelijk de betere partij. Onder leiding van scheidsrechter Jeroen Achterberg eindigde de wedstrijd in een verrassende 6-2 overwinning voor de thuisploeg.

Bolnes, met de wind in de rug, startte de wedstrijd met hoge druk op de defensie van Stolwijk. Stolwijk trok zich vooral terug in de verdedigende stellingen en hoopte op de bevliegingen van de snelle buitenspelers. Het was de thuisploeg die als eerste de score opende. Het was Marc Plug die de bal over doelman Maasbach heen schoot en zo de 1-0 op het scorebord zette. Niet lang daarna volgde een snelle uitbraak door Tijs de Vos, die de score verdubbelde tot 2-0.
Edilsony Dias Gomes bracht, na een kwartier gespeeld te hebben, de spanning terug door uit een corner de 2-1 te scoren. Ondanks meerdere kansen voor Bolnes om de gelijkmaker te scoren, lukte het de koploper niet om gelijk te maken. Vlak voor rust resulteerde een te korte terugspeelbal in een derde treffer voor Stolwijk, wat de ruststand op 3-1 bracht.

Succesvolle counters
Na de rust zocht Bolnes snel naar de aansluitingstreffer, maar Stolwijk hield vast aan een succesvolle counterstrategie. Dit resulteerde in twee snelle doelpunten voor de thuisploeg, waarmee de score werd opgevoerd naar 5-1. Izak Lavooij deed nog iets terug voor Bolnes door de bal in de bovenhoek te volleren, maar het slotakkoord was voor Stolwijk. Middenvelder Nick Teeuwen strafte een fout in de verdediging van Bolnes af en bepaalde de eindstand op 6-2.
Bolnes ziet door dit verlies hun voorsprong slinken tot slechts één punt op de achtervolgers. Met nog twee wedstrijden te spelen, belooft de strijd om het kampioenschap spannend te worden. Op 11 mei spelen de blauw-witten uit Ridderkerk in Waddinxveen tegen ASW.