Foto Roelie 't Jong

Slikkerveer met 3-0 onderuit bij TOGB

Sport

RIDDERKERK - In de uitwedstrijd tegen TOGB in Berkel en Rodenrijs begon Slikkerveer goed aan de wedstrijd.

Door Arjan 't Jong

In de eerste minuut was er al een klein kansje voor Romano Niamut, maar de keeper van TOGB was net iets eerder bij de bal. Een minuut later was het eerste schot op doel van TOGB-er Jim Havenaar, maar Mitchel van der Spoel had weinig moeite met het afstandsschot. Daarna golfde het spel flink op en neer, maar bleek telkens de eindpass niet goed genoeg om gevaarlijk te worden, zodat het van beide kant veel strijd leveren werd op het middenveld. In de 17e minuut werd goed doorjagen van Damion Janssen beloond met een niet te missen kans voor Roy Schep. Helemaal vrijstaand in het centrum van de aanval, oog in oog met de doelman van TOGB werd zijn inzet in de verre hoek er nog net uitgetikt. Een paar minuten later volgde nog weer een afstandsschot van Glenn den Uyl op Mitchel van der Spoel, maar die zag de bal recht op zich af komen en kon dus eenvoudig redden. Het laatste moment voor beide doelen was er weer eentje voor Slikkerveer. Middels een aanval over meerdere schijven legde Mike van Dongen de bal breed vanaf de linkerkant op Afendy Roehoeputij, die de bal niet goed genoeg raakt om de doelman van TOGB te verschalken. Het bleef zodoende 0-0 met de rust, waarbij de betere kansen voor Slikkerveer waren.

Na de thee begon Slikkerveer ook meteen goed aan het duel. Een strakke voorzet van Ronald Capelle vanaf de linkerflank werd door Damion Janssen tegen een verdediger gekopt, waarna de bal in het doelgebied smoorde en door de keeper tot hoekschop getikt worden, voordat Afendy Roehoeputij gevaarlijk kon worden. Het leek op dat moment wel of de bal er vanmiddag niet in mocht en dat het een bloedeloze 0-0 zou gaan worden, maar in de 58-ste minuut kwam daar ineens verandering in. Een slimme aanval opgezet door de kleine, maar zeer snelle Mouad Fissoune, in het centrum van de aanval werd door Fissoune met een geweldige trap hard en hoog in de rechterbovenhoek geschoten: 1-0. Nog geen minuut later had Fissoune de voorsprong al kunnen verdubbelen, maar dit keer kon Mitchel van der Spoel de bal nog naast het doel werken. Slikkerveer had het in aanvallend opzicht de tweede helft een stuk moeilijker dan voor de rust. TOGB hield het veld zeer kort en speelde verder van het eigen doel af. In de 62-ste minuut probeerde de ingevallen Casper Gerritse met een afstandsschot, maar de bal ging een paar metertjes naast. Daarna was het vooral de thuisploeg die kansen kreeg. Jazzley Wouden kreeg een niet te missen kans als kadootje voor het doel, maar schoot gelukkig van dichtbij en heel eind naast. In de 73-ste minuut was het echter wel raak. De snelle Mouad Fissoune ging er op de linkerflank ineens vandoor en mocht alleen op Mitchel van der Spoel afgaan. Met wederom een hard en hoog schot werd het 2-0 voor TOGB. Ondanks dat Slikkerveer het nog probeerde om de achterstand ongedaan te maken kreeg het weinig echte kansen meer. In de laatste minuut werd het uiteindelijk toch nog 3-0. Tim Mourits benutte een voorzet vanaf rechts eenvoudig in het centrum van de aanval. Het bleef uiteindelijk bij deze 3-0 stand toen de goed leidende scheidsrechter Van Paassen, die de kaarten op zak hield, voor het einde blies.

Opstelling: Mitchel van der Spoel, Roy Schep (71 – Steven de la Rambelje), Daan Koekebacker, Vincent de Jong, Hugo A-Tjak, Afendy Roehoeputij (59 – Casper Gerritse), Mike van Dongen, Richard Clement, Romano Niamut, Damion Janssen en Ronald Capelle.