Wijkideeteam sponsort badjassen

Nieuws

RIDDERKERK - Het wijkideeteam voor Ridderkerk-West heeft badjassen aangeboden voor Aqua Relax, waarmee zwembad De Fakkel zich sinds kort richt op een specifieke groep ouderen.

Aqua Relax (gestart als Aqua Ontspanning) wordt door het zwembad georganiseerd in samenwerking met zorgcentrum Riederborgh en de zorghuizen van Aafje in Ridderkerk. Bewoners uit ’t Ronde Sant, Reyerheem en de Riederborgh worden wekelijks met de Zorgbus en Riederborghbus opgehaald en kunnen heerlijk genieten in het verwarmde water van De Fakkel. Het doel van de activiteit is om op een ontspannen en laagdrempelige manier te bewegen in het water.

Ondanks het verwarmde water is het voor deze doelgroep soms best fris wanneer ze uit het water gaan. Het WijkIdeeTeam West ondersteunt het initiatief zeer en heeft daarom voor alle deelnemers badjassen gesponsord. Naast de deelnemers zijn ook de betrokken partijen hier erg blij mee! We willen dan ook het WijkIdeeTeam West hartelijk danken voor hun bijdrage.

Aqua Relax is iedere maandag van 14.00–15.00 uur (m.u.v. de schoolvakanties). De kosten voor Aqua Relax zijn €3,80 per keer. Er kan per keer een los kaartje gekocht worden bij de kassa van het zwembad. Een abonnement is daarom niet nodig. De kosten voor het vervoer met de Zorgbus en/of Riederborghbus worden betaald door Aafje en de Riederborgh.

Vrijwilligers

Doordat de doelgroep vaak wat minder mobiel is, is één op één begeleiding noodzakelijk. Gezocht worden nog enkele vrijwilligers die het leuk vinden om deze mensen te begeleiden in het water. Voor meer informatie kan men terecht bij de activiteitenbegeleiders Netty Aaftink (Reyerheem), Pauline Swaen (’t Ronde Sant) en Leni Nugteren (Riederborgh).