De cheque voor de delegatie van Klimmen tegen MS

Dubbel cheque van Snuffelpand

RIDDERKERK - De Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede hebben de laatste cheque van het Snuffelpand van dit jaar uitgeschreven voor twee goede doelen. Verrast met een financieel kerstcadeau werden de stichting Naar School in Haïti en de actie Klimmen tegen MS. Beide organisaties werden verblijd met een bedrag van 1250 euro.

Klimmen tegen MS heeft volgend jaar ook Ridderkerkse inbreng meet een team van Sport en Welzijn. Deze ploeg zal op 11 juni 2016 de Mont Ventoux beklimmen. De 21 teamleden gaan fietsend, wandelend of met scootmobiel één, twee of drie keer de zware berg op om geld op te halen tegen MS-onderzoek. Ze weten zich bij deze uitdaging begeleid door vijftien vrijwilligers.

Ook "Naar School in Haïti" kent een fietsevenement. In juli 2016 wordt opnieuw "The Ride on Education" gehouden, een fietsweek in het buitenland met zeven etappes van zo'n 75 à 80 kilometer per dag. De tien jaar geleden opgerichte stichting kent daarnaast vele andere acties voor het draaiende houden van Ecole Soleil de Hollande, een school waar nu bijna duizend kinderen onderwijs krijgen. Er is minimaal 250.000 euro per jaar nodig om de school op dit niveau te houden. De jongste actie is het project Lekòl Chèz, waarmee men symbolisch schoolstoelen kan kopen. Voor 500 euro is een schoolstoeltje voor een kind (inclusief schoolgeld en leermiddelen) gegarandeerd.

Op zaterdag 2 januari is er weer verkoop in het Snuffelpand bij het Dillenburgplein in Slikkerveer. De tweedehands spullen staan uitgestald van 10.00 tot 16.00 uur. Wie op zoek is naar meubels is welkom bij de opslag annex showroom aan de P.C. Hooftstraat (tegenover de dierenkliniek), waar zaterdag de deuren openstaan van 10.00 tot 15.00 uur.