Bijlage (foto): ToBe Bigband – fotograaf Danny van der Weck

Muziek tijdens de Kunst10daagse

RIDDERKERK - Tijdens de Kunst10daagse van de Kunstroute Ridderkerk geven leerlingen en docenten van de Muziekschool Ridderkerk een aantal concerten. Zaterdag 1 april is er een concert in de Irenekerk en op zondag 2 april is er Sunday Jazz in het Plein. Beide concerten beginnen om 15.30 uur. Kaarten à € 3,00 zijn verkrijgbaar via www.tobe.nl/agenda of voor aanvang van het concert aan de deur.
Viooldocent Nico Lammersen en orgeldocent David van der Vlies verzorgen samen met een aantal leerlingen een viool- en orgelprogramma in de Irenekerk. Ook oud-leerling Marleen A-Tjak, nu beroepsvioliste, speelt deze middag mee. Uitgevoerd worden werken voor één tot en met vier violen, altviool en orgel van Frescobaldi, Teleman, Dvorak, Reger en Hindemith. Vanaf 15.00 uur is er koffie en thee voor de bezoekers. Voor en na het concert zijn de schilderijen van Fenneke Groeneveld te bezichtigen in de kerk aan het Electropark 17-19.

Sunday Jazz
Zondag 2 april is de eerste Sunday Jazz Ridderkerk in Het Plein. Excelsior Bolnes speelt de eerste set. Daarna komt de BigBand met de docenten Floris Windey op trompet en Wim Stoffer op trombone onder leiding van saxofoondocent Nils van Haften. Rafael van Gemerden, jeugdlid van Harpe Davids, is de drummer en tevens het jongste bandlid. Tineke van Uffelen, saxofoniste van Excelsior en van de Bigband, soleert. Erna Wouters maakt speciaal voor deze middag haardecoraties, kleine hoedjes en haarbanden. Tijdens Sunday Jazz kan iedereen ze uitproberen en opzetten voor een extra feestelijk tintje. Vanaf 15.00 uur is de zaal aan het Koningsplein open.