Boek over Ridderkerk na WOII

RIDDERKERK - Op zaterdag 28 oktober is in de Oudheidkamer de presentatie van het boek "Ridderkerk na de Tweede Wereldoorlog".
Deze uitgave van de Stichting Oud Ridderkerk is net als het vijf jaar geleden verschenen "Ridderkerk en de Tweede Wereldoorlog" een zeer lijvig werk geworden. Veertien auteurs met veel kennis op specifiek vlak droegen bij aan de hoofdstukken, waarin de ontwikkelingen in Ridderkerk thematisch zijn belicht. Niet voor niet is de ondertitel van het boek "Ontwikkeling & Verandering". Er zijn hoofdstukken gewijd aan onder meer de groei van Ridderkerk, veranderingen binnen kerk en onderwijs en politie en brandweer door de jaren heen. Ook de bloei van de scheepsbouw en veranderingen binnen de agrarische sector zijn beschreven.
De lancering van het boek wordt overschaduwd door het recent overlijden van Arie de Koning en Wim Verkaik, die beiden met een hoofdstuk hebben bijgedragen.
Het boek "Ridderkerk na de Tweede Wereldoorlog" (640 pagina's) is vanaf 28 oktober voor € 25 te koop in de Oudheidkamer en bij boekhandel De Ridderhof.