95% van de dag ligt Marjolein nu op bed

Actie voor zieke dochter

RIDDERKERK - Martin en Ingrid Hoogendam zijn een crowdfundingsactie gestart voor hun zieke dochter Marjolein. Dit moet voor haar een behandeling in het buitenland mogelijk maken. "We hebben al verschillende behandelingen geprobeerd maar die hebben helaas niet geleid tot haar herstel en inmiddels is zij uitbehandeld in Nederland" aldus het Ridderkerkse paar.
De 28-jarige Marjolein is al lange tijd ernstig ziek. Dit is het gevolg van een tekenbeek die ze ongeveer 13 jaar geleden trof. "Daardoor heeft zij de ziekte van Lyme opgelopen en nog de co-infectie Bartonella. Vanwege de inaccurate lymetesten in Nederland is dit pas na 11 jaar ontdekt door haar bloed in het buitenland te laten testen (o.a. in Amerika). Door deze late diagnose hebben de bacteriën al veel schade kunnen aanrichten, onder andere aan haar autonome zenuwstelsel. Deze kan niet goed meer haar vitale functies aansturen zoals dat zou moeten" vertellen haar ouders. Vanweg de zenuw-, bot- en spierpijn, extreme vermoeidheid, hevige spasme-aanvallen en neurologische klachten ligt Marjolein nu 95% van de dag op bed en heeft ze veel zorg nodig.
Martin en Ingrid hebben nu de hoop gesteld op een behandeling die in het buitenland goede resultaten boekt: "Dit is een stamceltherapie, en zorgt ervoor dat het immuunsysteem een reset krijgt zodat haar lichaam zelf weer kan vechten tegen deze afschuwelijke ziekte. Want haar eigen immuunsysteem werkt bijna niet meer. Als zij niet behandeld wordt zullen de bacteriën haar lichaam nog meer verwoesten. Dit is dus ons laatste redmiddel..."Het is wel een behandeling waarvoor minimaal € 35.000 nodig is. Een ziektekostenverzekering die dit vergoedt is er niet. "Door alle kosten van vorige behandelingen kunnen wij dit helaas ook niet zelf meer bekostigen" zeggen de ouders. Onder het motto "Help onze dochter aan een leven" zijn ze daarom een donatieactie gestart. Iedereen die Marjolein een beter leven gunt kan een gift doen via: www.mijngevechttegenlyme.nl. Rechtsstreeks doneren kan op NL10 RABO 0323 1477 12 op naam van Ingrid Hoogendam e.o. Marjolein Hoogendam.