Martin Impelmans stelde Cecilia Piersigilli en Liuva Maqueria Gomez voor
Martin Impelmans stelde Cecilia Piersigilli en Liuva Maqueria Gomez voor Foto: Johan Kruithof

Door de sneeuw voor Italiaanse kunst

RIDDERKERK - De sneeuwplaag was zondag spelbreker voor de vernissage van het "Italiaans Kwartet" bij Studio Imspa in Ridderkerk. Lang niet alle genodigden bereikten de galerie voor de officiële opening van de expositie. Wel, zij het met vertraging, de eregasten Cecilia Piersigilli en Liuva Maqueria Gomez, die hier hun eerste expositie in Nederland hebben.
Martin Impelmans introduceerde de kunstenaressen bij de toch nog aardig wat belangstellenden die zich wel door de sneeuw hadden gewaagd. Zij konden met het duo persoonlijk langs hun werken en al of niet met hulp van een tolk communiceren in Italiaans, Spaans of Engels. Beide Italiaanse dames zijn verguld met de expositiemogelijkheid die Imspa ze geboden heeft. Hun mede-exposanten zijn Lanfranco Finocchioli en Luca Luciano. "Dat zijn grote namen in Italië. Hun werken hangen ook in musea" weet Impelmans. De expositie aan de Scheepmakerstraat 23 loopt t/m 14 januari. Voor alle mensen die zondag verstek moesten laten gaan wordt komende zondag ook nog een hapje en een drankje geserveerd tijdens de openstelling van 13.00 tot 17.00 uur. T/m 14 januari 2018 is bezoek mogelijk op donderdag-, vrijdag-, zaterdag- en zondagmiddag (m.u.v. 24 t/m 26 december, 31 december en 1 januari).