Piratenfestijn op Nieuw Reijerwaard

RIDDERKERK - Het populaire Mega Piraten Festijn komt volgend jaar naar Ridderkerk. Op vrijdag 15 mei zal dit feest van het Hollandse lied worden gepresenteerd in een grote tent. De vergunningen zijn inmiddels verleend om dit festijn te organiseren op een nog braakliggend stuk van bedrijfsterrein Nieuw Reijerwaard.

Ridderkerk is bij de organisatie na de twee succesvolle Zomertoer-feesten, die RadioNL organiseerde in samenwerking met de Stichting Evenementen Ridderkerk. "We hebben wel voor de bemiddeld, maar dit is een muziekavond die los van ons wordt georganiseerd" zegt Albert Boersma van de SER. De organisatie van het Mega Piraten Festijn zal in Ridderkerk, net zoals dat gebeurt in andere plaatsen, een tent voor ruim zesduizend bezoekers opbouwen. Deze parades van Hollandse artiesten raken vrijwel altijd uitverkocht. Het wordt al zestien jaar met succes georganiseerd. De kaartverkoop voor Ridderkerk start medio januari.