Manon (links) en Miranda begonnen vijftien jaar geleden samen met Dentition

Mondhygiënepraktijk heeft zelf regie

RIDDERKERK - Vijftien jaar geleden begonnen de studievriendinnen Miranda Hoorweg-Roode en Manon Giannone-van Wijk samen met Mondhygiënepraktijk Dentition in Ridderkerk. Nu zijn er vier mondhygiënistes en twee assistentes werkzaam.

“Met zo’n sterk gegroeide praktijk moet er ook achter de schermen veel worden gedaan. Al dat papierwerk en geregel is niet waar Miranda gelukkig van wordt. Dat is de reden dat ik nu de leiding over Dentition heb. Wel blijft Miranda haar werk aan de stoel doen, want dat doet ze wel graag” vertelt Manon, die nu als enige praktijkhoudster de zaken aanstuurt. De klanten zullen er in principe weinig van merken. “Op advies van onze boekhouder waren onze administraties nog gescheiden. Nu komt alles van één factuuradres en verdwijnt er een mailadres. De behandelingen worden er niet anders door” benadrukt Manon.

Laagdrempelig
Kenmerk van Dentition is dat het heel laagdrempelig is. Men hoeft niet direct in de stoel om de mondhygiëne te verbeteren. “Voor mensen met tandartsvrees is ook een mondhygiëniste nog vaak een te grote stap. Weliswaar zijn onze behandelingen in de meeste gevallen pijnloos, maar daarmee is de angst nog niet overwonnen. Ook zonder in de mond te werken kunnen wij mensen al van dienst zijn met informatie en advies” vertelt Manon.
Het is ook de reden dat Dentition niet, zoals veel andere mondhygiënistes, onder een dak zit bij een tandarts: “We hebben zelf de regie om met onze klanten aan de doelstellingen te werken. Er is ook geen verwijzing van een tandarts nodig om bij ons binnen te mogen stappen. Voor kinderen t/m 18 jaar wordt zelfs alles door de verzekering vergoed. Wie bloedend tandvlees heeft bij het poetsen moet echt langskomen.”
Dentition is in het centrum van Ridderkerk te vinden aan de Ridderhof 6. Voor meer informatie: www.dentition.nl of 0180-417847.