Verdachten voor overvallen en inbraken bij vermogende Nederlanders

ROTTERDAM/RIDDERKERK - Met de invallen in acht woningen heeft de politie, onder leiding van het Openbaar Ministerie, een belangrijke stap gezet in het onderzoek naar vier woninginbraken en drie overvallen op vermogende en/of bekende Nederlanders. Vanochtend werden in alle vroegte zeven mannen aangehouden als verdachten van deze strafbare feiten.

De invallen vonden plaats in acht woningen in Rotterdam en Ridderkerk en werden uitgevoerd door leden van Arrestatieteams en het Team Parate Eenheid. De mannen die werden aangehouden variëren in leeftijd van 19 tot 24 jaar. Zij worden er van verdacht betrokken te zijn bij diverse woninginbraken en overvallen in Rotterdam, Dordrecht, Krimpen aan den IJssel, Rockanje, Hendrik Ido Ambacht, Mijnsheerenland en Uden (Brabant). De verdachten zijn overgebracht naar een politiebureau en daar ingesloten voor verhoor. Bij de huiszoekingen werden diverse goederen in beslag genomen, waaronder een auto, dure horloges en sieraden, geld, nieuwe designerkleding en –tassen en munitie. Daarnaast werden verschillende gegevensdragers en inbrekersgereedschap in beslag genomen.

De opgepakte verdachten zitten in volledige beperking. Dat betekent dat ze alleen contact mogen hebben met hun advocaat. Omdat het onderzoek nog loopt worden meer aanhoudingen niet uitgesloten.