De openluchtdienst op het Koningsplein zal ook dit jaar geen doorgang vinden

Openluchtdienst in Ridderkerk opnieuw afgeblazen

RIDDERKERK - Enkele weken geleden kwam het bericht vanuit de gemeente Ridderkerk dat de geplande Openluchtdienst op 3 juli geen doorgang kan vinden. De huidige COVID-situatie en de daarmee samenhangende maatregelen zijn nog zodanig dat het niet verantwoord is met een paar honderd mensen een dienst te houden, ook al is dat in de open lucht.

De werkgroep, die deze openluchtdiensten organiseert, heeft overwogen om de dienst in september te organiseren. Vanwege een aantal onzekerheden ziet men daarvan af.

Dat betekent dat er voor er het tweede achtereenvolgende jaar helaas geen Openluchtdienst zal zijn.

De blik is nu gericht op 3 juli 2022 in de in de verwachting en het vertrouwen dat dan het coronavirus is uitgewerkt en het leven weer ‘normaal’ is.

Een voorganger is al gevonden en de werkgroep kijkt ernaar uit om in het centrum van het mooie Ridderkerk met vele gelovigen een eredienst voor God te kunnen houden.

Momenteel werken 11 verschillende geloofsgemeenschappen samen om de diensten mogelijk te maken. Zij trekken samen op om vanuit de overeenkomsten in het belijden van hun geloof de jaarlijkse openluchtdienst vorm en inhoud te geven.

Wanneer u toch een dienst wil bezoeken deze zomer kunt u meer informatie vinden via de

website: www.kerkeninridderkerk. Volgend jaar zal daarop gegevens te vinden zijn over de dan te houden openluchtdienst