Ton Schipper (derde van links) speelt met zijn muzikale vrienden in het centrum van Ridderkerk

Jubileumconcert voor Ton Schipper

RIDDERKERK - Op vrijdag 8 juli spelen Ton Schipper & Friends in het centrum van Ridderkerk. Vanaf 1996 speelt Ton Schipper met zijn bands onafgebroken mee met de serie zomeravondconcerten van de Stichting Evenementen Ridderkerk.

De eerste tien jaar was dat met ‘Different Roads’, daarna vijf jaar met de ‘Seven Sisters’ en nu alweer tien jaar met zijn ‘Friends’. Eén jaar hebben zij gemist door de corona. Samenvattend is dit dus het 25e concert van deze formatie onder de ‘tent’ van winkelcentrum Ridderhof. Ton Schipper & Friends bestaat uit zes ervaren muzikanten, die door de jaren heen hun sporen hebben verdiend. Ze vonden elkaar in 2012. Doordat hun roots op verschillende muzikale terreinen lagen, ontstond er een verrassende mix van muziekstijlen, van soul tot latin en van jazz tot rhythm&blues. Enkele zelfgeschreven nummers, maar voornamelijk covers van o.a. Joe Cocker, Amy Winehouse, Paul Carrack en Santana worden met veel enthousiasme ten gehore gebracht. De kracht van deze formatie is, dat vrijwel alle bandleden beschikken over zangcapaciteit en dit ook benutten op het podium, waardoor het volledige repertoire meerstemmig gebracht wordt.
De band bestaat uit Loek van Wijck gitaar/zang, Ludwig Flohr drums, Wies Kamstra zang/percussie, Ton Schipper zang/toetsen, Erik Fontijn, sax/dwarsfluit/zang en Jaap van Dongen bas. Vrijdagavond 8 juli zijn zij te zien en te beluisteren onder de ‘tent’ op het Sint Jorisplein. De officiële tijd is van 19.30 tot 20.30 uur, maar deze band kennende schrapen zij er altijd wat minuten bij en zou het concert zomaar om 19.15 kunnen beginnen en om 20.45 kunnen eindigen.