In Ridderkerk gaan weer groepen wandelen voor de Diabetes Challenge

Meedoen aan Nationale Diabetes Challenge

RIDDERKERK - De Zorggroep Ridderkerk doet in samenwerking met Facet Ridderkerk mee aan de Nationale Diabetes Challenge 2024. Vanaf dinsdag 7 mei wordt er, ongeveer 20 weken lang, samen met een groep deelnemers gewandeld in de buurt.

De Nationale Diabetes Challenge is een 20 weken durend wandelprogramma van de Bas van de Goor Foundation. Samen wekelijks wandelen in de buurt is goed voor je gezondheid en daarnaast ook nog heel gezellig.

Start wandelingen
Op dinsdag 7 mei start om 16.00 uur de eerste wandeling van de groep in Ridderkerk vanaf het Koningsplein 1. Er wordt rekening gehouden met ieder wandelniveau. Het is daarom niet erg als men (nog) niet zo ver kan open. Samen wordt er getraind voor een wandelafstand van 3, 5, 10 of 15 kilometer. Ter afsluiting is er het NDC Festival op 28 september in Arnhem met wandelingen die overeenkomen met de getrainde kilometers.

Meer weten?
Op dinsdag 23 april om 16.00 uur organiseert de Zorggroep Ridderkerk samen met Facet Ridderkerk een informatiebijeenkomst over de Diabetes Challenge in Wijkcentrum West aan Boksdoornstraat 80. Iedereen die interesse heeft is dan welkom.
Aanmelden voor deze bijeenkomst kan via art.vandevelde@facetridderkerk.nl of 06 3442 3127.