Welkom aan tafel, een gastvrij initiatief

Nieuws

RIDDERKERK - Voor de steeds langer thuiswonende ouderen ligt het gevaar van vereenzaming op de loer. Een tekort aan personeel in zorginstellingen, de opgelegde verandering in de thuiszorg kan er toe leiden dat er minder tijd is voor een praatje. Helaas heeft niet iedereen familie, buren of kennissen die kunnen helpen. Het netwerk van vanzelfsprekende contacten wordt kleiner en moeten we zelf contacten zoeken.

Jongeren durven eerder te zeggen dat ze eenzaam zijn dan ouderen. Zij zijn degenen die het taboe durven te doorbreken door toe te geven dat eenzaamheid in hun leven speelt. Maar eenzaamheid hoort nu eenmaal bij het leven. Het kan namelijk voor iedereen op elke leeftijd een probleem zijn. Het is een vicieuze cirkel. Als je eenzaam bent, dan voel je je depressief en omdat je je depressief voelt, kom je ook minder makkelijk uit je eenzaamheid. In Ridderkerk zijn vele burgerinitiatieven die zich inzetten om o.a. eenzaamheid tegen te gaan. Zo mochten Dick Breeman en Els Berkhout, namens het CDA, aanschuiven bij het project “Welkom aan tafel”. Vrijwilligers proberen op deze manier gestalte te geven aan een gastvrije samenleving met oog voor elkaar, in de zo vaak individualistische maatschappij. Een goed initiatief waar het CDA volledig achter staat.
Vanaf september start wederom het nieuwe seizoen van het project “welkom aan tafel” georganiseerd in de Kern aan de Stadhouderslaan 29 te Slikkerveer. Elke donderdagmiddag is iedereen, kerkelijk meelevend of niet, van harte welkom. Vanaf 16.45 uur bestaat de mogelijkheid om met elkaar een kop thee of koffie te nuttigen en om 17.30 uur gaat men gezamenlijk aan tafel waar u een warme maaltijd wordt aangeboden voor slechts € 4,-- per persoon. De actieve vrijwilligersgroep verzorgt dit al 25 jaar met veel plezier. Onderling heerst een prima sfeer, wordt er veel gelachen en hard gewerkt om de gasten te verwelkomen in een huiselijke sfeer. Om dit mooie project te kunnen blijven laten bestaan is men op zoek naar actieve ouderen, die zich willen inzetten voor deze organisatie. Wie wil deelnemen aan de maaltijd of zich als vrijwilliger wil opgeven kan voor meer informatie contact opnemen met mevrouw Asman: 0180-416638.