Yoga in het Vondelparck

Nieuws

RIDDERKERK - Yoga is al jaren een populaire beweegactiviteit van Sport en Welzijn. Als onderdeel van het Fifty Fit programma voor mensen van 50 jaar en ouder worden yoga-uren in bijna alle wijken van Ridderkerk aangeboden. Sinds enkele maanden ook in het wooncomplex Vondelparck, waar de ontmoetingsruimte aan de Jan Luykenstraat 1 elke woensdag voor de oefeningen beschikbaar is van 13.00 tot 14.00 uur.

Elk yogales bestaat uit rustige lichaamsoefeningen en ontspanningsoefeningen. Veel aandacht daarbij is er voor de ademhaling, zoals bijvoorbeeld de buikademhaling, waardoor er meer energie komt in het bekken, de benen en voeten. Ontspannende yogo vermindert ook bepaalde klachten, zeker wanneer men last heeft van spanningen en stress. De oefeningen worden aangepast aan bewegingsbeperkingen. De lessen worden verzorgd door Mike Hartog, een zeer ervaren yogadocent die al enkele jaren werkzaam is voor SenW.

De organisatie vindt plezier en sociale contacten ook belangrijk. Daarom kan iedereen na de les napraten bij een kopje koffie of thee. Iedereen boven de vijftig jaar kan meedoen, dus niet alleen mensen uit de Vondeltoren. Het is mogelijk om ter kennismaking mee te doen aan gratis proeflessen. Men moet zelf zorgen voor een handdoek en makkelijk zittende kleding. Deelname aan een heel seizoen (september t/m juni) kost € 115,-- per persoon. In de schoolvakanties zijn er geen yogalessen. Voor meer informatie en aanmelding kan men contact opnemen met Jesper Lagendijk van Sport en Welzijn: 0180-491135 of j.lagendijk@sportenwelzijn.nl.