Kjell Smid

Oudelande 1 loopt opnieuw ongelukkige nederlaag op

Sport

RIDDERKERK - Net als vorige week is het eerste tennisteam van tennisvereniging d’Oudelande uit Ridderkerk tegen een ongelukkige nederlaag opgelopen. Waar vorige week de spelers net tekort kwamen, bracht dit keer een blessure roet in het eten. Oudelande begon de dag goed uit bij laagvlieger CC in Dordrecht.

CC moest een van haar beste speler afstaan aan het hoogste team. Oudelande 1 miste echter Jurgen Straatman. Hoewel CC de eerste singelpartij in twee sets won via Jimmy van Dijk (tegen Pieter van der Linde 6-3 6-3), brachten Mark van de Berg en Albert van der Linde het eerste punt voor Oudelande op het scoreboard door een twee sets overwinning op Edward Lagerwaard en Marc Matthieu (3-6 3-6). Oudelande 1 leek op voorsprong te komen doordat Kjell Smid lang de betere was tegen Jeroen Maat. Diep in de tweede set raakte Smid echter geblesseerd waardoor hij niet meer kon lopen. Zodoende ging de tweede en derde set verloren (3-6 7-5 6-3). Aangeslagen verloor Oudelande 1 vervolgens het eerste dubbelspel. Van Dijk met Matthieu waren verrassend de sterkste tegen Franklin Slingerland en Pieter van der Linde (6-2 6-3). Slingerland kon in de afsluitende partij toch nog iets terug doen samen met Albert van der Linde. Wederom een degelijke overwinning van dit duo (3-6 4-6). Oudelande 1 ziet nu langzaam de degradatiegrens dichterbij komen en zal de komende weken meer moeten gaan winnen om erin te blijven.
Oudelande 2 blijft het wel goed doen. Een simpele 0-5 overwinning tegen Deuce Again brengt dit team naar de top van de derde klasse.

Jeugd
Het eerste jongensteam behaalde een knappe 2-4 overwinning bij concurrent Markant houdt hen in de race voor het kampioenschap. Aanstaande zondag mag het team thuis tegen concurrent Hiaten niet te veel punten laten liggen om kans te blijven houden op het kampioenschap.