Met verschillende onderdelen kan een Pieten Diploma worden behaald

Pietenpret in Winkelhart

RIDDERKERK - Allerlei Pieten zorgen dit weekend voor een dolle boel in het Winkelhart Ridderkerk. De Sint heeft besloten een deel van zijn Pieten op herhaling te sturen. Op diverse plekken in het winkelhart zullen zaterdagmiddag tussen 12.00 en 16.00 uur Pieten actief zijn. Elk kind dat van een uitdaging houdt kan proberen een diploma te behalen, waarmee ze zelf tot Piet worden gepromoveerd. Dak- en zaklopen, koprollen, zakjes in een schoorsteen gooien zijn onderdelen die de kinderen hiervoor tot een goed einde moet kunnen brengen. De beloning is een mooi Pieten Diploma. Verder zijn er muzikale Pieten aanwezig, die samen met de kinderen bekende en minder bekende Sinterklaasliedjes zingen. Eén Piet zal voor verbazing zorgen omdat hij een accordeonist op zijn nek meedraagt. Hij speelt de gezelligste Sinterklaasliedjes en verzoekjes zijn welkom. Wie een leuk ritje wilt maken op de Pietenfiets wordt uitgenodigd om een rondje door het Winkelhart te maken. Opstappunten zijn de Jorishof (Hema), Koningshof (C&A) en Ridderhof (Delifrance). Meer info: www.winkelhartridderkerk.nl.