Felicitaties voor het echtpaar Van Erp

Zestig jaar getrouwd

RIDDERKERK - Burgemeester Marco Oosterwijk was vorige week op felicitatiebezoek bij het echtpaar Van Erp-Hagendijk. Zij waren op 9 april jl. zestig jaar getrouwd.

Het van origine Rotterdamse paar huwde op 9 april 1964 in Rotterdam. Ze leerden elkaar kennen bij de Harmonie, de eerste bioscoop van Zuid. Na de bruiloft was het paar een jaar inwonend. Daarna hadden ze vijftien jaar hun woning in Zuidwijk. In 1980 verhuisden ze naar Hendrik-Ido-Ambacht. Tien jaar later kozen ze voor Rijsoord, waar ze eveneens tien jaar hebben gewoond. In afwachting van de oplevering van een appartement aan het Noordmanplantsoen in ’t Zand (vertraagd door een uitspraak van de Raad van State) woonden ze enkele jaren in Ridderkerk aan de Van Leeuwenhoekstraat.

Koopman te water
De heer van Erp trad in de voetsporen van zijn vader met handel in metalen. Hij kocht schroot van schepen. Hij ontdeed onder meer schepen van kabels die rond het schip waren gespannen als bescherming tegen mijnen. Als “koopman te water” tikte hij alles op de kop waar hij handel in zag. Ooit kocht hij zelfs een aap en had hij korte tijd een slijterij. Mevrouw van Erp werkte vele jaren mee in het bedrijf.
Als offshorebedrijf bestaat Van Erp Trading nog altijd. Een van de zoons heeft het bedrijf in Hendrik-Ido-Ambacht voortgezet. Er zijn naast de recycling van schroot veel activiteiten bij gekomen.