Bloemen voor het echtpaar Triel

Diamanten echtpaar

RIDDERKERK - Woensdagmorgen 17 april was burgemeester Marco Oosterwijk op felicitatiebezoek bij het echtpaar Triel-Van den Bos. Dat was precies op de dag van hun diamanten bruiloft.

Hun jawoorden klonken op 17 april 1964 in Schiedam, ook de geboortestad van bruid en bruidegom. Ze leerden elkaar kennen op de ijsbaan in Schiedam, waar ze samen zwierden. Als echtpaar woonden ze vier jaar in Alexanderpolder en daarna enkele jaren aan het Noordplein en de Goudsesingel in Rotterdam.
Naar Ridderkerk verhuisden ze 45 jaar geleden. Ze betrokken een woning aan de Prins Bernhardstraat in Slikkerveer en wonen inmiddels 23 jaar aan de Leeghwaterstraat in Het Zand.

Veilingprijzen
Het paar runde samen drukkerij Van Triel. De stap naar het drukwerk werd gezet nadat Arie Triel met zijn schoonvader, die handelde in zuidvruchten, naar de citrusveiling was geweest. Hij nam de verzorging van prijslijsten over. Voor de overzichten van de veilingprijzen waren bij aanvang twaalf klanten. Dit groeide uit naar honderden klanten in binnen- en buitenland, die zo op de hoogte bleven van de prijsontwikkeling. ”Triel Copierinrichting”, afgekort Tricop, was gevestigd bij hun woning aan de Prins Bernhardstraat. Het werd door hun zoon voortgezet als drukkerij aan de Zadelmakerstraat.