Leden van de klankbordgroep van de Rembrandtweg met Woonvisie-directeur Alfred van den Bosch

Sociaal plan voor project Rembrandtweg

RIDDERKERK - Bewoners van de Rembrandtweg in Ridderkerk en woningstichting Woonvisie ondertekenden op 21 december jl. het sociaal plan voor de eerste fase van de vernieuwingsplannen die Woonvisie heeft met haar woningen aan de Rembrandtweg.

In het kantoor van Woonvisie tekenden bewoners uit de klankbordgroep en Alfred van den Bosch namens Woonvisie het plan, waarin de rechten en plichten voor beide partijen tot aan de sloop van de woningen zijn opgenomen. . In het sociaal plan zijn onder andere afspraken opgenomen over de eenmalige verhuiskostenvergoeding, tijdelijke huurkorting, een voucher om een klusteam in te schakelen en over hoe Woonvisie de bewoners de komende tijd gaat begeleiden.Het plan betreft het project Rembrandtweg fase 1 van Woonvisie. Dat zijn de woningen Rembrandtweg 1 t/m 121, Frans Halsstraat 6 /m 34 en Paulus Potterstraat 74 t/m 96. Grote veranderingen in het afgelopen jaar zoals de nieuwe woningwet en het aansluiten van Woonvisie bij Woonnet Rijnmond waren moeilijke onderwerpen die de nodige aandacht vroegen. Ondanks deze hobbels waren de gesprekken constructief. Beide partijen zijn daarom trots op het bereikte resultaat voor de bewoners aan de Rembrandtweg.

Sloop en nieuwbouw

Woonvisie sloopt 91 woningen. Dit zijn portiekwoningen uit 1956. Daarvoor komen 77 nieuwe appartementen in de plaats. De appartementen krijgen een oppervlakte van 75m2 tot 80m2 en de kale huurprijs wordt gemiddeld 660 euro (prijspeil 2016).