Gezin op straat in Ridderkerk?

Voor de veiligheid van je drie kinderen laat je familie, huis en haard achter. Je vlucht naar een plaats waar vriendinnen je opvangen, samen met hun eigen familie en vriendenkring. Je krijgt de hulp en de steun om je leven opnieuw op te bouwen. Er is zelfs een familie die hun te koop staande appartement tijdelijk beschikbaar stelt. Het vertrouwen in mensen is flink beschadigd, maar herstelt met hulp van vrijwilligers, professionele hulp én fijne leerkrachten op school. Met nieuwe vriendjes en vriendinnetjes bloeien de kinderen weer op tot fijne en onbekommerde kinderen. Maar wat nu? Het appartement wordt verkocht en je moet met je kinderen dit huis gaan verlaten. De tijd dringt inmiddels. Betekent dit dat deze Nederlandse moeder en haar kinderen in april op straat komen te staan? Diverse organisaties wijzen naar regels en naar elkaar. Het Ombudsteam, kerkleden en hulpverleners maken zich zorgen om de kinderen van 13, 10 en 7 jaar. Hen weer uit hun vertrouwde omgeving halen, beschadigt hen opnieuw. De huidige onzekerheid laat al genoeg sporen na. Is er ergens in Ridderkerk, op fietsafstand van de basisschool in Slikkerveer, een woning met een huur van circa € 550 per maand voor dit gezin beschikbaar? Wij doen een zeer dringende oproep aan u, als woningcoöperaties, als wethouders, als burgemeester, als huiseigenaren van leegstaande woningen, als inwoners: Help dit jonge gezin aan een goede toekomst in ons mooie Ridderkerk!

PvdA Ombudsteam Ridderkerk, ombudsteampvdaridderkerk@gmail.com