Meer dan wielrennen alleen

Het wielercomité Rijsoord maakt zich op voor de 21ste wielerronde op Rijsoord. Op zaterdag 14 mei verschijnen drie grote pelotons aan de start voor "De Draai rond de Kraai".

Om 13.00 uur klinkt het startschot voor ruim honderd renners in de categorie B-amateurs/Sportklasse voor een wedstrijd over 50 km. Aansluitend beginnen zo'n zeventig vrouwen (Elite/Belofte/Amateur/Junior) om 14.45 uur aan hun rondjes voor 60 km. Om 17.15 uur start de koers voor de Elite/Belofte mannen, die ook met rond de zeventig fietsen de rondjes zullen draaien rond sportpark De Kraai.
In het deelnemersveld zijn onder meer de oud-winnaars Wout de Groot (2013) en Jeroen Breewel (2014). Ridderkerkers hebben zich vooralsnog niet ingeschreven bij de heren. Bij de dames mag Mascha Mulder proberen de lokale eer hoog te houden, maar ook in dit peloton is de concurrentie groot. Iris Slappendel zal graag weer als eerste arriveren bij de meet op de Vlasstraat.
De Rijsoordse wielerronde (nog de enige ronde van Ridderkerk) groeit steeds meer uit tot een gezellige en sportivieve middag voor jong en oud. Met een muzikaal intermezzo en voor de kinderen volop spel en plezier, terwijl de coureurs hun ronde rond het sportpark De Kraai draaien. Ook komende zaterdag mag het publiek een optreden van een zanger verwachten (rond 16.45 uur) en kunnen kinderen zich vermaken met attracties die verzorgd worden door Sport en Welzijn. Op het parkeerterrein van v.v. Rijsoord komen weer diverse spelen.
VIP tent voor iedereen
Zoals voorgaande jaren is het wielerpubliek ook welkom in de grote tent bij de start en finish. Niet alleen de VIP's en sponsoren kunnen daar genieten van een hapje, een drankje en natuurlijk het wielrennen. Traditiegetrouw zal de v.v.Rijsoord weer voor de catering zorgdragen zodat de gasten het aan niets zal ontbreken. De samenwerking van beide organisaties is al vanaf de eerste ronde, voor alle partijen, een goede deal gebleken.