De leerkrachten bij het Jasmijnhuis

Veertig docenten zorgen met Present voor plezier op drie locaties

Veertig leerkrachten van twee basisscholen hebben zich via Stichting Present ingezet bij het Jasmijnhuis, Riederborgh en 't Ronde Sant in Ridderkerk. De docenten van twee locaties van De Wegwijzer uit Zwijndrecht en De Driemaster uit Slikkerveer sloten hiermee hun tweedaagse uitje af. "In ons koersplan staat het volgende speerpunt: We willen mede verantwoordelijk zijn voor de maatschappij. Het leek ons gaaf om onze tweedaagse gezamenlijk af te sluiten met dit project" aldus een van de leidingsgevenden. Er werden door de collega's drie teams gevormd. De groep voor Pameijer in 't Ronde Sant ging aan de slag voor het opvrolijken van de tuin en het balkon door nieuwe plantjes te planten en alles schoon te maken. Ook hebben ze taarten gebakken en milkshakes met de bewoners gemaakt. In Riederborgh werden met gitaarbegeleiding liedjes 'uit grootmoeders tijd' gezongen en ook in het Jasmijnhuis klonken Oudhollandse liedjes. Op elke locatie waren de ouderen zichtbaar aan het genieten, elk op hun eigen manier. Vrijwilligers die ook wat tijd willen geven om anderen blij te maken kunnen zich melden voor projecten van Present. Men kan bijdragen met sociale programma's of praktisch helpen door een huis of tuin op te knappen. Voor meer informatie: www.stichtingpresentridderkerk.nl of info@presentridderkerk.nl.

In de Riederborgh werd veel meegezongen
Milkshakes maken in 't Ronde Sant
Bij 't Ronde Sant werd ook de tuin fleuriger gemaakt