Boon's Markt is groter dan de eerdere supermarkten in Ridderkerk-Oost
Boon's Markt is groter dan de eerdere supermarkten in Ridderkerk-Oost Foto: Johan Kruithof

Boon's Markt vult winkels in Oost

RIDDERKERK - Ridderkerk-Oost heeft weer een supermarkt. Op Plein Oost opende afgelopen week Boon's Markt.
Deze supermarkt met de nieuwe formule van MCD is groter dan de voormalige Spar en haar voorgangers. Bij de supermarkt getrokken zijn drie winkelpanden van het winkelplein, waardoor Boon's als 'buurtsuper' veel meer te bieden heeft. Onder het motto "Het kan wèl" biedt Boon's een winkel met altijd aantrekkelijke aanbiedingen en veel versartikelen, waarvoor niet de hoofdprijs hoeft te worden betaald. Het is de zevende supermarkt die met deze formule is geopend. Nostalgisch wordt gewezen op de lange winkelhistorie. Elizabeth Boon opende in 1888 haar winkeltje in Kinderdijk en 125 jaar later geeft achterachterkleinzoon Willem Boon nu leiding aan de supermarkten en een groothandel in levensmiddelen en verse producten. De eigen supermarkten profiteren direct van de inkoop.
Met de komst van Boon's kan er op Plein Oost ook weer geld gepind worden. Inpandig is een pinautomaat te vinden. Boon's in Ridderkerk-Oost is van maandag t/m zaterdag geopend van 08.00 tot 20.00 uur.