Geertine van der Ster, Mike Los en Margriet Vlot zien uit naar de buren van de bedrijfsterreinen Foto: Johan Kruithof

Borrel voor Donkersloot en De Woude

RIDDERKERK - Op donderdag 7 december is er een "Buren Borrel" voor ondernemers van de Ridderkerkse bedrijventerreinen Donkersloot en De Woude. Het initiatief hiervoor komt van Flynth Adviseurs & Accountants.
"Er zitten hier heel veel bedrijven, maar onderling is er nauwelijks contact. We weten vaak niet eens wat bedrijven hier allemaal doen" vertellen Geertine van der Ster en Margriet Vlot, die op het idee voor de borrel kwamen. Na dit intern te hebben aangekaart was er al snel een organisatiecomité gevormd. Naast Flynth is er ook enthousiast op het organiseren van de borrel ingehaakt vanuit Autototaalglas en BIS Ridderkerk. "We doen het met elkaar en hopen op een grote opkomst. Als het een succes wordt kunnen we er wellicht een jaarlijkse traditie van maken" stelt Mike Los van Flynth. Het aantal bedrijven op Donkersloot en De Woude heeft ook de organisatoren verrast. Ze hebben uitnodigingen verstuurd naar maar liefst 380 adressen: "Dat zijn de fysieke bedrijfsvestigingen. Het aantal ondernemingen dat hier zit is nog veel groter."
De bedrijfsborrel zal in het pand van Flynth plaatsvinden in winterse sfeer. Voor de aankleding en programma-elementen is een beroep gedaan op het Rotterdamse organisatiebureau RUW. Er zal een vlotte interviewer ingehuurd worden om een aantal ondernemers gelegenheid te geven om zich kort voor te stellen. "Het is zeker niet de bedoeling dat het een middag wordt met lange bedrijfspresentaties. Het belangrijkste is dat er gelegenheid is om elkaar eens te ontmoeten. Er zijn veel netwerkbijeenkomsten voor ondernemers, maar speciaal voor deze twee bedrijfsterreinen is het nog nooit georganiseerd" aldus het organiserende trio. De Buren kunnen zich opgeven via: www.flynthburenborrel.nl.