Robert van den Bout presenteerde zaterdagavond zijn nieuwe boek

Robert van den Bout pakt leven bij de ballen

RIDDERKERK - Vijf naar na "De Nieuwe Dominee" heeft Robert van den Bout zijn tweede boek gelanceerd. De Ridderkerker hoopt met "Carpe Scrotum!" dat nog meer mensen zullen inzetten op verandering. "Steeds weer kiezen we voor de bekende problemen, terwijl we voor de onbekende oplossingen moeten gaan" stelt de auteur.
Van den Bout is zelf iemand die heeft gekozen voor verandering. Hij zegde de zekerheid van zijn werk op voor een bestaan als motivatiespreker, die de mensen bewust wil maken van de eigen rol in een veranderende wereld. "Dat vereist lef. En het meervoud van lef is leven!" zegt de Ridderkerker. "Carpe Scotum" is zijn uitdrukking om het leven bij de ballen te pakken. En hij daagt met zijn boek iedereen uit om uit de eigen bubbel te stappen. "Bijna allemaal hebben we ons eigen leefwereldje met werk, huis en gezin. Daarbij komt dat de meesten ontevreden zijn met hun werk, maar vrijwel niemand durft te stap te zetten om daadwerkelijk iets anders te gaan doen. En het kan ook op kleinere schaal. In plaats van thuis op de bank voor de televisie kun je ook de deur uitstappen om eens andere mensen te ontmoeten" zegt Van den Bout met veel positivisme.
Hij schetst het in zijn nieuwe boek als de nieuwe Triple A status, wat voor hem staat voor Anders Denken, Anders Kijken en Anders Zijn. Belangrijk daarbij is ook om het egoïsme los te laten: "Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder."
De Ridderkerker spreekt daarom ook van samenredzaamheid. Hij wil dat we met elkaar de strijd aangaan om de wereld mooier en beter te maken. "Grote veranderingen zijn nooit van de politiek gekomen. De echte veranderingen komen van de straat. Daar kunnen we met z'n allen wel aan bijdragen."
Het boek "Carpe Scrotum!" is voor 19,95 euro te koop via: www.robertvandenbout.nl.