De 50-dingen-die-je-gedaan-moet-hebben-voor-je-12e-boekjes zijn een concept van Stichting De Buitenmakelaar

'50 dingen doen' na de zomervakantie

RIDDERKERK - Na de zomervakantie verschijnt alsnog een Ridderkerkse editie van het doe-boek "50 dingen die je gedaan moet hebben voor je 12e". Dit boek moet kinderen stimuleren tot 50 natuuractiviteiten in de eigen buurt.

Het boek is een concept van Stichting Buitenmakelaar en wordt in verschillende gemeenten in Nederland 'op maat' uitgegeven. De Ridderkerkse uitgave vloeit voort uit het project "Ridderkerk naar Buiten", waarvoor de Stichting Ravottuh en de Brede School Ridderkerk samenwerken. Het plan was om het boekje voor de zomervakantie uit te delen aan alle leerlingen van de groepen 3 in Ridderkerk. De boekpresentatie moest echter worden uitgesteld door het faillissement van de drukker van de 50 dingen-boekjes. Het concept kon echter worden doorgezet. Op vrijdag 6 september zal wethouder Peter Meij het eerste exemplaar van het Ridderkerkse 50-dingen-die-je-gedaan-moet-hebben-voor-je-12e-boek uitreiken. Alle leerlingen van de groepen 3 en 4 ontvangen in september dit boek. Ook in 2020 krijgen de leerlingen van de groepen 3 het boek. Het 50 dingenboek Ridderkerk is mogelijk gemaakt door ondersteuning vanuit de Provincie Zuid-Holland en Fonds Fonobori.