Facet Ridderkerk wil dit jaar starten met ANWB Automaatje

Vrijwilligers gevraagd als ANWB AutoMaatje

RIDDERKERK - Facet Ridderkerk en de ANWB hebben de handen ineen geslagen om dit voorjaar te starten met ANWB AutoMaatje in Ridderkerk. Facet Ridderkerk is daarom op zoek naar vrijwillige matchmakers en chauffeurs.

In Nederland zitten één miljoen mensen gedwongen achter de geraniums. Zij komen hun huis niet uit omdat ze slecht ter been zijn of geen vervoer hebben. Gelukkig zijn er ook veel mensen die iets voor een ander willen doen. ANWB AutoMaatje brengt deze mensen samen. ANWB AutoMaatje is een vervoersservice waarbij vrijwilligers minder mobiele plaatsgenoten op verzoek vervoeren. Vrijwillige chauffeurs gebruiken daarvoor hun eigen auto en ontvangen een kleine onkostenvergoeding.
Als matchmaker en planner voor dit project zal men vooral actief zijn op het kantoor van Facet Ridderkerk. In deze rol heeft men contact met de vrijwilligers en klanten en moeten er goede matches totstandkomen. Het kunnen omgaan met een computer of laptop is belangrijk.
De AutoMaatjes vervoeren op verzoek klanten met hun eigen auto naar het ziekenhuis, de kapper, winkels of andere afspraken. Men hoeft geen lid te zijn van de ANWB.
Voor meer informatie of aanmelding kan men contact opnemen met Frederike Boer-Barendregt: 0180-432350 of frederike.barendregt@facetridderkerk.nl.