Een van de lang niet gebruikte bootjes op de Waal

Vervallen bootjes en ilegale steigers worden weggehaald

RIDDERKERK - Het waterschap Hollandse Delta en de gemeente Ridderkerk willen ‘vergeten’ vaartuigen en illegale steigers van de Waal in Rijsoord verwijderen. Het werkgebied voor deze operatie is het Waalgedeelte tussen de brug van de Rijksstraatweg en de boothelling bij de Waalweg.

Hier liggen roei- en motorbootjes die vaak al lange tijd niet meer zijn gebruikt, in verval zijn geraakt en soms half zijn gezonken. Ook zijn er steigers die hun beste tijd hebben gehad. Dit rommelige beeld is de gemeente en het waterschap een doorn in het oog: “Ze veroorzaken schade aan de oevers en doen afbreuk aan de landschappelijke waarde.”
De eigenaren van de boten en steigers hebben tot 1 oktober de tijd om ze zelf weg te halen. Na die datum wordt de boel door de gemeente en het waterschap opgeruimd. Wie zijn bootje dan alsnog terug wil hebben, krijgt een rekening voor de kosten die zijn gemaakt voor het verwijderen.
Bij de boten en steigers worden binnenkort bordjes geplaatst met het verzoek om deze te verwijderen. Uiteraard geldt dit niet voor bootjes en steigers op eigen terrein.