Het aantal besmette personen is nu met negen gestegen.

Coronacijfers stijgen voorzichtig over de honderd besmettingen

RIDDERKERK - Voor Ridderkerk zijn afgelopen week meer coronabesmettingen geregistreerd dan de voorgaande week. De voorbij zeven dagen werd bij 107 inwoners van Ridderkerk het coronavirus vastgesteld. Dat zijn er negen meer dan een week eerder.

Na de eerder dalende lijn is ook het aantal virusdeeltjes in het Ridderkerkse rioolwater weer stijgende. Bij het RIVM gemeld werd afgelopen week het overlijden van drie Ridderkerkers met corona. Het totaalaantal virus gerelateerde sterfgevallen staat nu voor Ridderkerk op 62. Naar het ziekenhuis met corona moesten afgelopen week drie Ridderkerkers.

Met het totaalaantal besmettingen doorbrak Ridderkerk deze week de drieduizend. Positieve tests waren er tot en met woensdagmorgen voor 3016 Ridderkerkers.