Eenjarig jubileum voor minibieb Het Haantje

RIDDERKERK - Op 11 april bestaat MiniBieb Het Haantje in Ridderkerk alweer een jaar. Deze minibieb is te vinden op de hoek van de Bosstraat en de Jonkheer Groenix van Zoelenstraat.

Afgelopen jaar was voor veel mensen een bewogen jaar en dit is ook zeker te merken aan de vele bezoeken die de minibieb dagelijks krijgt. Mensen maken een rondje door de Donckse Velden en combineren dit met een stop bij ‘Het Haantje’. Tijdens de eerste lockdown, een jaar geleden, is dit initiatief gerealiseerd. Het is leuk om te zien dat dit zo omarmd is. Inmiddels heeft deze minibieb ruim 400 diverse boeken mogen ontvangen, die wisselend een plekje krijgen.

Het is mogelijk om boeken te lenen, te ruilen en/of mee te nemen. Het Haantje is aangesloten bij Zwerfboek.nl en Kinderzwerfboek.nl, daardoor zijn de boeken gecodeerd en zijn ze op te zoeken en terug te vinden. Naast de minibieb staat een picknicktafel, die het mogelijk maakt om met mooi weer even een boek te lezen en te genieten van de prachtige omgeving. Het Haantje is vrij toegankelijk en voor alle leeftijden. Voor meer informatie: www.facebook.com/hethaantje.minibieb.