Fragment uit deel 6.1 van de documentaire over de Alblasserwaard.

Geschiedenis van Papendrecht: eerste deel zesde aflevering documentairereeks Alblasserwaard te zien

RIDDERKERK - RTV-Ridderkerk zendt deze week het eerste deel van de zesde aflevering van de documentaire over de Alblasserwaard uit.

Deze informatieve serie van in totaal 28 afleveringen is gemaakt door RTV Papendrecht. Niet alleen de natuur maar ook de mensen, de ambachten, de geschiedenis en het alledaagse leven van deze streek zijn in beeld gebracht. Met aflevering 6 wordt de Alblasserwaard verder verkend. In het eerste deel van deze aflevering wordt gedoken in de geschiedenis van het Papendrecht van zo’n duizend jaar geleden.

Papendrecht en omgeving was een moeras gebied en moest ontginnen worden. Door harde arbeid is het gelukt een dorp op te bouwen. Het was niet eenvoudig want de overstromingen hebben telkens grote schade aangericht.

Informatie

RTV-Ridderkerk zendt dit deel uit op donderdag 13 en zondag 16 mei 2021 om 14.00 en 18.00 uur.
TV Ridderkerk is te zien op het analoge Ziggo kanaal 67+ (frequentie 840.00) en het digitale Ziggo kanaal 36 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, Telfort, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP RTV-Ridderkerk. Meer informatie is ook terug te vinden op de website: www.rtvridderkerk.nl.