Mediatieve momenten in Stille Week

RIDDERKERK - Voor het tiende achtereenvolgende jaar organiseert de Hervormde wijkgemeente Drievliet-Oostendam in de Stille Week vier meditatieve momenten, waarin er gezamenlijk wordt toegeleefd naar Goede Vrijdag en Pasen: “We luisteren naar wat God ons te zeggen heeft, we zingen en bidden en zijn samen stil.”

Dat avonden vinden plaats in de Immanuëlkapel (Pruimendijk 99) op maandag, 25 en woensdag, 27 maart en in de Ichthuskerk (Vlietplein 1) op dinsdag, 26 en donderdag, 28 maart. De bijeenkomsten duren van een half uur tot maximaal 40 minuten en beginnen om 19.30 uur. Gekozen als dagthema’s zijn verootmoediging, gerechtigheid, heiligheid en hoop. Iedereen is welkom.

Boekje
Voor deze vier bijeenkomsten is een boekje met de te gebruiken liturgieën samengesteld. Dit boekje kan binnenkort via de website www.rondzes.nl worden gedownload in PDF-formaat. Ook worden ze op zondag in de bovengenoemde kerken uitgereikt.
Wie een boekje wilt ontvangen, kan dit ook per mail aanvragen via: nico@vandebreevaart.nl en dan wordt het thuisbezorgd. Het boekje is niet alleen bedoeld voor de bijeenkomsten, het is ook goed te gebruiken voor de persoonlijke meditatieve momenten in deze Stille Week.