Gratis controle van fietsverlichting

RIDDERKERK - Evenals voorgaande jaren houdt de Fietsersbond Rotterdam e.o. weer een aantal Fietsverlichtingcontrole-acties. Deze worden gehouden in Ridderkerk, Barendrecht en Rotterdam. Het doel is om voor de donkere winterperiode de verlichting van fietsen te controleren.

De eerste actie is op zaterdag 2 oktober in Ridderkerk. Bij de fietsenstalling van winkelcentrum Ridderhof aan de Jan Steenstraat zullen de vrijwilligers van de Fietsersbond van 11.00 tot 16.00 uur paraat staan. De verlichting van fietsen worden gratis gecontroleerd en zo nodig gerepareerd. Ook worden de banden opgepompt. Wie wil kan de fiets op nog meer punten laten controleren. Verder wordt informatie verstrekt voor veilig fietsen en een veilige verlichting.