De cheque voor de Wereldfoundation is goed voor een nieuw huis in Bangladesh

Snuffelpand schenkt woning

RIDDERKERK - Uit de opbrengsten van het Snuffelpand hebben de Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede € 1250,-- geschonken aan de Wereldfoundation. Met dit geld wordt de bouw van een huis mogelijk gemaakt in Bangladesh.

De organisatie heeft zich tot doel gesteld om dit jaar minimaal 250 gezinnen aan een onderdak te helpen. Dit gebeurt door het verstrekken van microkredieten van € 1000,--. Dit bedrag is voldoende voor het realiseren van een degelijk huis. Ook gaan de huizen van dit type lang mee en hebben ze weinig onderhoudskosten. Wie een microkrediet voor een woning krijgt moet deze lening weer terugbetalen. Dat geld wordt vervolgens opnieuw ingezet voor een volgend microkrediet. De Wereldfoundation startte in 2007 met haar missie om mensen in ontwikkelingslanden op duurzame wijze onderdak te bieden. De organisatie wil hiermee de spiraal van armoede doorbreken. Oorzaken van de grote armoede in Bangadesh zijn onder meer overbevolking en natuurrampen. Jaarlijks heeft het land te kampen met overstromingen waardoor mensen hun huis kwijtraken. Wereldfoundation wil dit tegengaan door het bouwen van huizen die bestand zijn tegen het natuurgeweld.

Verkoop

Op zaterdag 5 september is er weer verkoop in het Snuffelpand in Slikkerveer. Met tweedehands goed op twee verdiepingen is de winkel bij het Dillenburgplein geopend van 10.00 tot 16.00 uur. Wie op zoek is naar gebruikte meubels kan tussen 10.00 en 15.00 uur een kijkje nemen bij de opslag aan de P.C. Hooftstraat (tegenover de dierenkliniek).