Burgemeester Marco Oosterwijk voor de klas op de Rehobothschool
Burgemeester Marco Oosterwijk voor de klas op de Rehobothschool Foto: Jos Wesdijk

Samen nadenken over vrede en vrijheid

RIDDERKERK - Burgemeester Marco Oosterwijk bracht woensdag 24 april een bezoek aan de twee groepen acht van de Rehobothschool. Samen dachten ze na over herdenken op 4 mei.

Dat is de dag waarop heel Nederland stilstaat bij de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en conflicten en vredesmissies daarna. Elk jaar gaat de burgemeester van Ridderkerk in gesprek met groep 8 van de Rehobothschool. Ze praten dan over oorlog, vrede, veiligheid en de zin van herdenken. Dit is voor de leerlingen een voorbereiding op 4 mei. De 4-mei-herdenking in Ridderkerk vindt plaats bij het monument op begraafplaats Rusthof. De Rehobothschool heeft het monument geadopteerd. Donderdag 25 april maken de leerlingen het monument schoon.